Dokumentsenteret er kommunens sentraliserte arkivtjeneste og inngår som enhet i Organisasjon. Tjenesten har ca. 20 årsverk pr 2020 og har overordnet ansvar for kommunens arkiver. Enheten har til daglig ansvar for registrering i sak- og arkivsystemet Public 360 Online og eByggesak. Dokumentsenteret har også ansvar for den daglige registreringen i fagsystemet Modulus for Barneverntjenesten for Kristiansandregionen (Birkenes, Lillesand og Kristiansand kommuner), og Visma Sikker Sak Oppvekst skoler og barnehager, samt mottak og digitalisering av post til Helse Barn og Unge Oppvekst (helsestasjontjenesten) - fagsystem HSPro, fagsystem for Helse og Mestring - Profil og CGM, PP-tjenesten - fagsystemet HK-Data.
Som det framgår under leverer Dokumentsenteret også tjenester til ulike selskaper.
De arkivfaglige oppgaver i forhold til fagsystemene skal ivaretas av Dokumentsenteret. Pr 2020 er fortsatt arkivfunksjonen for følgende saksfelt desentralisert: Pleie/omsorg, flyktninger og integrering, sosialtjeneste tilknyttet NAV Kristiansand, og selve journalføringen ved helsestasjonene, PP-tjenesten og registeringene i rene EPJ-systemene.
Dokumentsenteret leverer digitale arkivtjenester til flere selskaper der kommunen er eier eller deleier. Se under Organisering/ansvar: Kommunens eierskap.
Dokumentsenteret leverer digitale arkivtjenester til flere selskaper der kommunen er eier eller deleier.
Laster...