Postbehandling av inngående - utgående brev - digitalt og analogt
Kommunens digitale kanaler er offisielle e-postmottak, AltInn, eDialog, KS-SvarInn, Aktørportalen og Byggsøk, SMS og sosiale medier.
SvarUt skal benyttes som forsendelseskanal der dette er mulig. Det er kommunens snarlige mål at alle fagsystemer som benyttes i vår kommune har mulighet til KS-løsningen svarut og svarinn. Foreløpige unntak er dokumenter med krav om fysisk forsendelse.
Dokumentsenteret er ansvarlig for post-sortering og fordeling til ulike fagsystem, samt ansvar for frankering og utsending av kommunens post. Dokumentsenteret vil sikre at arkivverdig post blir journalført i Public360 og at post til fagfelt med egne fagsystem blir sendt videre til dem via sikre kanaler uten unødig opphold.
Kristiansand kommune benytter budtjenesten til post-forsendelse; frankering, videreformidling - utkjøring til kommunens ulike lokasjoner.
Prosedyrene er kun tilgjengelig for ansatte ved Kristiansand kommune. Andre kan be om innsyn til post@kristiansand.kommune.no
Post - prosedyre for behandling av analog (fysisk) post:[Post - prosedyre for behandling av analog (fysisk) post.pdf 0 B]
Post - prosedyre for behandling av digital post:[Post - prosedyre for behandling av digital post.pdf 0 B]
Laster...